Дваесет и две лица патуваа со првиот редовен лет од Софија за Скопје што се одржа денеска, изјави за БТА Јанко Иванов од ГуливЕр. Тој рече дека во главниот град на Република Македонија имало многу службеници кои ја поздравиле воспоставената авиолинија.

На оваа дестинација ќе се лета два пати неделно – во сабота и понеделник.

Засега се е во ред, а за почеток е повеќе од охрабрувачки, коментира Иванов. Идејата е да им се овозможи на луѓето кои доаѓаат од Скопје за Софија да ги користат сите летови кои моментално постојат на аеродромот во Софија и да можат да се поврзат, вклучително и до морето, објасни Јанко Иванов.

Следна дестинација која ја планира ГуливЕр е Софија-Тирана.

Обновувањето на воздушната врска меѓу Софија и Скопје беше очекуваниот и најавениот прв конкретен чекор од соработката, најавен по првата средба на премиерите Димитар Ковачевски и Кирил Петков, што се одржа на 18 јануари годинава во Скопје.

Ова не е првата авиоолинија што директно ги поврзува двата главни града. На 25 април 1965 година беше отворена меѓународна воздушна линија на ТАБСО на релација Софија – Скопје. Во 08:00 часот од аеродромот во Софија полета првиот авион ИЛ-14 кој за 51 минута слета на аеродромот во Скопје. Патниците беа пречекани од официјални лица, предводени од републичкиот секретар за транспорт и врски Георги Русковски, новинари и голем број граѓани. Првиот курс на новата линија го изведе екипаж во состав: командант Владимир Владов, копилот – Христо Костадинов, радио оператор – Петер Кунов, механичар – Лазар Ташков и стјуардеси – Марија Иванова и Љубка Стоилова. Летовите од Софија до Скопје се изведуваа во недела.

Години подоцна, откако Бугарија официјално ја призна Република Македонија на 15 јануари 1992 година, во март истата година министерот за транспорт Александар Александров ја договори со министерот за транспорт и врски на Република Македонија Александар Лепавцов линијата Софија-Тирана, воспоставена една година порано, да биде со директно слетување во Скопје. На 6 мај 1992 година, во Софија, министерот за транспорт Александар Александров официјално ја отвори линијата. Министерот за транспорт и врски на Македонија, Александар Лепавцов, допатува од Скопје на 6 мај 1992 година.

Вечерта на 21 мај 1992 година, летот на државната авиокомпанија Хемус Ер беше реализиран на новоотворената редовна линија Софија-Скопје. Во авионот Јак-40 имаше 25 патници, на летот кој траеше околу 20 минути. Летовите од Софија до Скопје се реализираа во четврток, петок и сабота наутро, а во обратна насока – во понеделник, вторник и среда. Билет во еден правец чинеше 60 долари, а повратен 90 долари. Пал Ер, исто така, имаше летови до Софија со авиони Јак-40.

На 14 декември 2007 година, министерот за транспорт Петар Мутафчиев ја отвори авиолинијата на релација Софија-Скопје, опслужувана од авиокомпанијата „Бугарија Ер“. Во поздравниот говор Мутафчиев посочи дека отворањето на авиолинијата има за цел нормализирање на авиоврските на Бугарија со сите европски метрополи. На аеродромот во Скопје ги пречекаа Миле Јанакиески – министер за транспорт и врски на нашиот југозападен сосед, заменик министерот за транспорт и врски Скендер Палоши и амбасадорот на Бугарија во Македонија Михо Михов. Линијата Софија – Скопје се покриваше три пати неделно и имаше многу добра врска во Софија со дестинациите за другите европски метрополи. Цената на билет во еден правец Софија-Скопје беше 39 евра.

Летовите беа прекинати од страна на превозникот во 2009 година.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.