На почетокот на конфликтот во Украина, украинскиот претседател Володимир Зеленски во медиумите се појавуваше во сино одело стандардно за политичарите, со бела кошула и вратоврска. Сепак, како што минуваа деновите, Зеленски, реши да ги замени своите елегантни одела со едноставна маслинесто зелена маица (а повремено и воена кошула). И тој не се откажува од таквата слика.

Сликите се она што опстојува во психата на општеството бидејќи тие се визуелен документ на одредена ера или конфликт, a Украинците тоа добро го разбраа и се претставuvaat како Давид во борбата против Голијат, апелирајќи до обичниот човек.

Зеленски е свесен и за важноста на јавното мислење, но и за имиџот што го негува – обичен човек кој се наоѓа во необични околности и ја дели судбината на својата земја заедно со својот народ.

Како некој кој дојде на претседателската функција во 2019 година како актер-комичар, се соочи со скептицизмот на многумина дали ќе биде добар претседател. Тој сега ја игра улогата на животот и се претставува како обичен човек во борбата за суверенитет на својата земја. , многу добро свесни за моќта на костимите и нивните бои (маслинесто зелена, боја на маслинката – симболот на мирот).

Кога американскиот претседател Џо Бајден му понуди засолниште, Зеленски наводно одговорил: „Ми треба муниција, а не возење“.

Во обраќањата до светските парламентарци и функционери, 44-годишниот Зеленски постојано избира маслинеста маица, што кај многумина предизвикува ентузијазам, но има и такви кои не се воодушевени.

Разбирам дека времињата се тешки, но дали претседателот на Украина има костум? – праша економистот Питер Шиф, што предизвика гнев кај поддржувачите на Зеленски, кои побрзаа да објаснат дека маицата не е израз на непочитување кон светските лидери, туку знак на почит и свесност за тоа што се случува во Украина.

Наместо да носи униформа, Зеленски избра униформа на обичен човек.

Тој носи облека што го поврзува со вооружените сили без да делува милитаристички и испраќа порака дека е фокусиран на практични прашања.

 

Бојата е особено важна за ова – облеката се поврзува со секојдневните луѓе, што го прави дел од нивната борба, но бојата и повторувањето на оваа облека ги прави униформа за неговото раководство и сугерира дека тој е подготвен за акција

 

Затоа, тој комуницира со оние околу него во владата, но што е важно, преку дигиталните медиуми и обичните медиуми тој се поврзува со луѓето во неговата земја и низ целиот свет. Тоа е визуелниот и материјалниот еквивалент на неговите зборови – дека светот мора да биде обединет на дело – вели за „Индипендент“, Ребека Арнолд, виш предавач по историја на облека во Институтот за уметност Кортолд во Лондон.

Зеленски не е првиот лидер за време на војна или конфликт кој испратил ваква порака со својата облека. Многу лидери ја разбраа моќта на облеката за да се пренесе политичка порака и да се промени јавното мислење.

За време на Втората светска војна, Винстон Черчил беше фотографиран како носи црна капа од Хомбург, пуши пура, како да сака да каже „се е нормално“ дури и кога бомбите паѓаа врз Лондон и германските сили тргнаа кон Велика Британија.

Кубанецот Фидел Кастро секогаш се обраќал на својата нација или пред Обединетите Нации, облечен во воена униформа со украсени еполети, како постојан потсетник на светот за неговото револуционерно минато.

По нападите во САД на 11 септември, Џорџ Буш употреби аларм за пожар додека ги посетуваше тлеечките урнатини на кулите близначки во Менхетен за да порача: „Те слушам! Можам да те слушнам! Остатокот од светот те слуша. И луѓето што ги урнаа овие згради ќе не слушнат наскоро сите нас“. Потоа се појави на носачот на авиони Абрахам Линколн со целосна авијациска опрема за да прогласи победа во Ирак.

Во Мјанмар, опозициската лидерка Аунг Сан Су Чи со децении носеше пеглани свилени лонги, давајќи чувство на тивок, грациозен пркос кога би била уапсена од генералите на хунтата.

Мао Це Тунг и Комунистичката партија на Кина носеа „Мао костум“ кој требаше да ги „поврзе“ со народот.

Облеката ги одразува нашите емоции, страсти и цел. Во поширока смисла, таа може да послужи како изјава за состојбата на нашата култура. Најпаметните лидери разбираат дека она што го носат може да зборува наместо нив и да испратат порака што е посилна од кој било говор – вели Хилди Курик, поранешна директорка за комуникации на магазинот „Вог“.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.